۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۰۴۶۷۱
فروزنده در گفت وگو با رسا:

سیستم بانکی حامی واحدهای تولیدی باشد | دستگاه قضا با مفسدان برخوردقاطع کند

سیستم بانکی حامی واحدهای تولیدی باشد | دستگاه قضا با مفسدان برخوردقاطع کند
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی لازمه رونق تولید را بهبود بخشیدن به فضای کسب و کار دانست و گفت: سیستم بانکی کشور باید حامی واحدهای تولیدی باشد.

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مسأله اقتصاد و مشکلات اقتصادی چند سال است که به عنوان اولویت نخست کشور برشمرده می شود، گفت: متأسفانه ما نتوانسته ایم تا کنون مدل اقتصاد بومی کشور را تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» در کشور پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به شعار «رونق تولید» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی کشور به صورت بسیار درست و دقیق مسأله رونق تولید را مطرح کردند، زیرا این موضوع به افزایش آمار اشتغال و نرخ رشد منجر شده و فضای کسب و کار را بهبود می بخشد.

فروزنده با بیان اینکه اگر تولید ملی توسعه پیدا کند، نشاط عمومی در جامعه افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: ما با رونق تولید ملی می توانیم بخش هایی از اقتصاد کشور را که رکود پیدا کرده به حالت اولیه برگردانیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با تأکید بر اینکه دولت نباید با شعار «رونق تولید» به صورت تشریفاتی و شعاری برخورد کند، ابرازداشت: دولت، مجلس و همه دستگاه ها و نهادها باید مسأله «رونق تولید» را به عنوان محور فعالیت های خود قرار دهند تا این شعار تا پایان سال محقق شود.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار است، مطرح کرد: امروز برای بهبود فضای کسب و کار باید فضای لازم برای فعالان اقتصادی که قصد دارند به صورت سالم فعالیت اقتصادی داشته باشند، فراهم شود.

فروزنده با اشاره به اینکه سیستم بانکی کشور باید در اختیار بخش تولیدی کشور باشد، تأکید کرد: امروز سیستم بانکی ما به دنبال سود صرف بوده و نگاه صرف به اقتصاد مادی دارد، از همین جهت حامی تولید نبوده و تولید را با آسیب مواجه می سازد؛ امروز دولت و مجلس باید با بررسی های دقیق مسأله نقدینگی را حل کنند تا مردم به جای خرید خودرو و سکه به عرصه تولید وارد شده و در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی بر ضرورت احیای واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: طبق برخی آمار 14 هزار واحد تولیدی تعطیل شده اند، بنابراین دولت با کمک مجلس باید تلاش کند این واحدها دوباره فعال شوند.

فروزنده با بیان اینکه برای تحقق رونق تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی نیازمند برخورد قاطع قوه قضاییه با فساد اقتصادی هستیم، ادامه داد: مسؤولان دستگاه قضا باید در نظر داشته باشند که مفسدان اقتصادی تنها کسانی که سوء استفاده کرده اند نیستند، بلکه کسانی که تصمیمات نادرست گرفته و سبب شدند قیمت سکه و ارز بالا برود، نیز مفسد اقتصادی هستند.

وی در پایان یادآور شد: رؤسای سه قوه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی باید در زمینه رونق تولید یک برنامه اجرایی بسیار کارآمد و خوب تدوین کرده و آن را اجرا کنند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات